Donderdag 7 augustus - Reisverslag uit Dali, China van Luna - WaarBenJij.nu Donderdag 7 augustus - Reisverslag uit Dali, China van Luna - WaarBenJij.nu

Donderdag 7 augustus

Blijf op de hoogte en volg Luna

07 Augustus 2014 | China, Dali

Het ontbijt hier is niet zo groot maar wel lekker. Ze hebben omelet, yoghurt, fruit en heel veel pannenkoeken.
Na het ontbijt zijn we naar een ander dorpje gegaan. Dit dorpje heet Xizhou.
Hier zijn we naar een theehuHeis gegaan.
In het theehuis kon je allemaal verschillende soorten thee proeven.
De vrouwen die de thee maakten zijn Bai vrouwen. Ze hebben een kapje op hun hoofd en hele vrolijke gekleurde kleren aan.
Er waren allemaal kamertjes waar je thee kon proeven. We zijn in een kamertje gaan zitten. Een baivrouw had op haar tafeltje allemaal kleine theeserviesjes staan. Iedereen kreeg een heel klein kopje. We hebben vier verschillende soorten thee geproefd. Een vond ik niet zo lekker. De andere wel. Daarna zijn we naar een markt in dat dorpje gegaan. Het was een markt van groenten en fruit enzo.
We maken onze dekbedden met machines. Hier doen ze dat met de hand. Dat hebben wij gezien. Er lagen heel veel donsveertjes. Een man zorgde dat het bij elkaar bleef. Hij had iets vast. Het leek een soort gitaar met een snaar. Een andere man deed er een doek omheen.
Toen zijn we terug gaan naar het hotel.
Daarna zijn Raul, mama en ik in een soort open busje gaan zitten.
Papa voelt zich nu niet zo lekker. Nu zijn we allemaal aan de beurt geweest.
We hebben veel van het stadje gezien. We hadden allemaal heel erge honger.
We hebben lekkere frietjes gegeten.
Toen zijn we weer terug gegaan naar het hotel.
We hebben even gechilld.
Vanavond gaan we weer in het stadje eten.

Liefs Luna

• 07 Augustus 2014 - 16:25

Frans:

Hoi Allemaal wat een avonturen en lekker eten,jammer dat ik er niet bij ben. Dit word een reis om niet te vergeten. ik heb het gras gemaait anders gaat het wat hoog Raul. Wat zijn de foto,s weer mooi ,
    hopelijk is Hans niet te ziek , goed eten Hans en een lekker Chinees biertje Kampee.
    Kitty heb je alles onder controle ? Cris is ook weer thuis..5 kinderen was toch wat veel.
    we blijven jullie volgen veel plezier en groeten Opa xxxxxx

• 07 Augustus 2014 - 17:44

Johan:

Wat vind je het leukste? De dorpjes of de steden? Uit jouw beschrijving lijkt mij de dorpjes. Veel plezier nog. Johan

• 07 Augustus 2014 - 19:48

Kiki:

Hey luna

Weer een leuk avontuur gehad in China,
    En ook nog van die mooie foto's gepoosd.
    En je hebt het ook nog leuk gehad in de dorpjes en het theehuisje.
    Wij hopen dat je het nog leuk hebt in China.

Veel liefs,Kiki (nichtje) Sien :-)

• 07 Augustus 2014 - 20:09

Sandra:

hoi Luna,

Wat een mooie foto s , vooral die versiering op de hoofden, telkens anders echt heel mooi.
    Hopelijk knapt hans weer gauw op, want dat is niet fijn als hij zich niet lekker voelt.
    Wat zul jij een grote koffer extra mee naar huis moeten nemen, want wat zul je al veel souvenirs mee willen nemen.
    Nog heel veel plezier, en nog heel veel mooie dingen gaan zien.

sandra xx

• 07 Augustus 2014 - 20:17

Oma Annie:

Wat hebben jullie een fijne vakantie geniet er maar goed van maar ook op tijd
    je bed in.Raul vind jij het ook fijn?Leuk die foto met de scooter.Ga nog even tv kijken
    en daarna mijn bed in.Tot de volgende keer.Groetjes'']{0}ma .

• 07 Augustus 2014 - 20:19

Frank, Annet En Luuk:

Hoi Luna, Raúl, Hans en Kitty,

Wat een mooie verhalen en foto's!
    Leuk om te lezen.
    Nog heel veel plezier!!

Frank, Annet en een kus van Luuk

• 08 Augustus 2014 - 14:15

Luna :

Oma, Op zich vind ik het wel leuk. Ik vind de steden leuker dan de dorpjes. In steden hebben we vaak luxere hotels. Liefs Raul

• 08 Augustus 2014 - 14:17

Luna :

Johan,
    De dorpjes vind ik eigenlijk veel gezelliger dan de stad. Je hebt daar leuke markjes. In de steden is het ook wel leuk hoor.
    Groetjes,
    Luna

• 08 Augustus 2014 - 16:13

Edith:

Jeeeeeeeetje, Luna, wat VET allemaal!!
    Ziet er prachtig uit daar in China en wat een knappe familie.
    Heb je blog pas net ontdekt, maar nu ga ik je elke dag volgen, superleuk!
    Veel plezier nog!

Edith