Vrijdag 8 augustus - Reisverslag uit Dali, China van Luna - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 augustus - Reisverslag uit Dali, China van Luna - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 augustus

Blijf op de hoogte en volg Luna

08 Augustus 2014 | China, Dali

We hebben een rustig dagje gehad.
In het stadje zagen we allemaal bakken met dieren erin die ze op gaan eten.
We zagen krabben, kreeften, kikkers en sprinkhanen. Ik vond het heel zielig. Ze zaten ook in kleine bakken.
Vanmiddag hebben mama en ik naar het meer gefietst. Ik dacht laat ik mama een pleziertje doen. Het was daarna toch wel leuk. Het water van het meer was heel koud. Ik ging wel pootje baden. Daarna zijn we terug gefietst. Ik heb nog een rijstplantje geplukt. Die ga ik drogen.
We hebben vanavond een lekker stokbroodje gegeten. We hadden in het stadje een bakkertje ontdekt. We hebben daar ook stukjes taart gekocht. Dat is de eerste keer dat we in China een bakker hebben gezien.
Eigenlijk eten ze nooit brood. Wij hadden daar wel een keer zin in.

Groetjes,
Luna

  • 08 Augustus 2014 - 20:45

    Mary (collega Van Mama):

    Hoi Luna en de rest van de familie. Wat een mooie reisverslagen Luna....echt zo bijzonder om te lezen hoe, maar wat zal t bijzonder voor jou zijn om alles ook echt mee te maken. En de foto's echt zo prachtig! En je straalt ook zo...heel mooi. Vooral de foto's in de klederdracht zijn heeeel mooi...een plaatje ben je! Jeetje die foto's van de beestjes en kikker in de bakken, inderdaad erg zielig en ook wel raar lijkt me om dit zo te zien. Ik snap wel dat jullie meteen iets hebben gekocht bij t bakkertje om lekker samen op te eten....toch weer lekker na zoveel andere smaken. Geniet nog van jullie laatste week Luna, ik ga je zeker volgen, vind t prachtig! Heel veel liefs voor jullie allemaal en een dikke X voor mama.

  • 08 Augustus 2014 - 22:15

    Roos:

    Wat beleven en zien jullie toch veel en steeds met mooi weer
    Hier stond vanavond het plein helemaal blank van de regenval
    Geniet nog de komende week
    Groetjes

  • 08 Augustus 2014 - 22:30

    Cecile:

    He getsie al die sprinkhanen en enge diertjes in zo'n klein bakje...kun je beter genieten van een lekker stukje brood. Fijne week nog en lfs, wij zijn weer bijna thuis en kunnen we jouw foto's nog beter bekijken x

  • 09 Augustus 2014 - 11:25

    Peer:

    En die foto's hebben we nu nog beter bekeken (zie verslag Cecile).
    Wat een geweldige foto's en een prachtige ervaring.
    Over het laatste verslag:
    Als ik mocht kiezen tussen een broodje kikker of een vers stokbroodje dan zou ik het ook wel weten!!!
    Geniet nog van de laatste week, we blijven jullie volgen.
    Peer

  • 09 Augustus 2014 - 11:37

    Oma Annie:

    Hallo KIttY Hans Raul Luna.

    Hoe is het met jou Hans? Weer opgeknapt soms ook van die rare beestenop ?
    Maar het is toch geweldig zo iets te zien.
    groetjes.Annie oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 14585

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

De reis naar mijn geboorteland China

Landen bezocht: