Woensdag 13 en Donderdag 14 augustus - Reisverslag uit Chengdu, China van Luna - WaarBenJij.nu Woensdag 13 en Donderdag 14 augustus - Reisverslag uit Chengdu, China van Luna - WaarBenJij.nu

Woensdag 13 en Donderdag 14 augustus

Blijf op de hoogte en volg Luna

14 Augustus 2014 | China, Chengdu

Gisteren zijn we met het vliegtuig naar Chengdu gegaan.

We hebben de hele dag gechilld aan het zwembad.

Vanochtend zijn we met het busje naar de panda’s gegaan.

Het was een half uurtje rijden naar het pandareservaat.

Er leven nog 2000 panda’s in China. Eerst leefden ze in een groot gedeelte van China. Toen kwamen er steeds meer mensen en zochten de panda’s rust en dat was in deze provincie. In deze provincie heb je 3 pandareservaten. De eerste panda zagen we al heel snel. Hij zat bamboe te eten. En ze zijn in het echt heel erg schattig. Onze gids kende het pandareservaat al heel goed en wist goede plekken waar we panda’s konden zien. Een panda lag te luieren in de boom. Dat was een kleine panda. Sommige panda’s waren buiten en anderen binnen. Eigenlijk houden panda’s meer van kou dan van warmte. In de natuur leven ze hoog in de bergen. Daarom zaten sommige panda’s binnen met airco. We hebben ook hele kleine babypandaatjes gezien. Er lagen er een paar in een couveuse die net geboren waren. Ze zijn dan roze met een heel klein beetje haar en heel klein. Ze wegen 50 of 100 gram en zijn 1/1000e van de moeder. Ze lijken dan een beetje op ratten. Na vier weken krijgen de baby’s zwart met witte haartjes. Die hebben we ook gezien. Er lagen er ook twee op een dekentje in een soort box. Dan zien ze er al lief uit. Het duurt vier maanden voordat ze geboren worden. En na 4 jaar kan een panda pas een babypanda krijgen. We hebben ook nog een film gezien. En als de panda net is geboren dan gaat de moeder panda een beetje tegen de baby aanduwen. Dat vind ik wel een beetje zielig. Na een tijdje loopt de moederpanda even weg en dan pakt de dierenverzorger de babypanda op en legt hem in de couveuse.

We hebben ook rode panda’s gezien. Dat is een ander soort panda dan de reuzenpanda. Op de grond lijken ze een beetje op een vos. En ze zijn heel lui en liggen op een tak met twee poten aan de ene kant en de andere aan de andere kant. Ze kunnen heel goed klimmen en zijn een stuk kleiner dan de reuzenpanda.

In een gebouw zaten ook oude panda’s en panda’s die ziek waren. Panda’s kunnen ongeveer 25 jaar oud worden. Daarna hebben Raul en ik nog een ijsje gegeten.

Toen we terug waren in het hotel zijn we meteen gaan zwemmen.

Vanavond zijn we naar een show geweest.

Toen je binnen kwam mocht je in de kleedkamers kijken. Hier kon je zien hoe de acteurs werden geschminkt en hoe ze de kostuums aandeden.

Daarna zijn we op ons plekje gaan zitten. We kregen hele lekkere jasmijn thee. Ze kwamen tijdens de show ook steeds ook weer je kopje vullen. Je had verschillende stukjes. Soms was het zang met mooie kostuums aan. Of dansen. En een mevrouw ging met haar voeten in de lucht allemaal kunstjes doen. Ze ging bjivoorbeeld een grote vaas op haar voeten laten rollen en ook een tafel. Dat vonden wij heel knap. Er was ook een man en die maakte hele mooie schaduwen met zijn handen. Hij maakte een uil, vogel, konijn, paard, zwaan, een haan. Op het laatst kwamen er mensen met mooie maskers op en die maskers veranderde steeds van kleur. Dit was een soort goochelen. Toen zijn we weer naar het hotel gegaan.

Luna x

• 14 Augustus 2014 - 17:58

Frans:

Hoi Luna wat een avonturen, mooi die Panda,s nog even en dan zien we jullie weer ,we zullen duimen voor een goede vlucht, geniet nog maar die laatste dagen, liefs xxxxxxxx Opa

• 14 Augustus 2014 - 19:03

Robert:

heeee Luna en de rest van de familie!

• 14 Augustus 2014 - 19:10

Het is goed dat je hier niet bent want het regent hier met bakken uit de hemel. Hoop dat je daar wat beter weer hebt :). Zo te lezen vermaak je je wel in China en hoop dat je daar nog een paar leuke dagen mee gaat maken!

Groetjes Robert
    PS de hockeyvelden zien er goed uit en zal morgen een paar foto's sturen naar Raúl

• 14 Augustus 2014 - 21:10

Sara :

Hey Luna

Het lijkt me echt super cool om die panda's in het echt te zien!!!!!!
    Geniet nog even van China en een fijne reis terug

Liefs Sara :)

• 14 Augustus 2014 - 22:18

Mary:

Hoi Luna,
    Wauw wat gaaf om panda's in t echt te zien....en wat een mooie foto's, zo dicht bij.
    Leuke dag hebben jullie gehad zo te zien...ook zo om af te sluiten met de show. En t dagje relaxen aan t zwembad zal ook wel heerlijk zij geweest....jullie zullen best wel moe zijn van t reizen en alles wat jullie zien en meemaken. Wat straal je toch mooi Luna op de foto's echt zo prachtig om te zien hoe je geniet. Nog heel veel plezier de laatste dagen samen en dan een hele goede reis terug naar Nederland. Liefs voor jullie allemaal van Mary.

• 15 Augustus 2014 - 09:46

Johan:

Man wat straal jij op die foto...., mooi hoor.
    die panda die daar ligt te snurkelen spreekt mij overigens ook erg aan.

Johan

• 15 Augustus 2014 - 10:11

Oma Annie:

Lieve Kitty Hans Raúl en Luna.

Ik heb net nog jouw verslag gelezen en vindt het geweldig dat wij zo goed
    op de hoogte zijn gebracht.
    Het reisverslag van Raúl staat nog steeds op de computer.
    Ben er maar zuinig op.
    Nogmaals een goede reis en tot gauw..
    0[ma] Annie

• 16 Augustus 2014 - 16:27

Vere:

Hoi Luna
    Wat schattig die panda's
    En ook hele mooie foto's die je hebt
    Gestuurd en heb je al veel gezwommen???
    Dit was echt een vakantie om nooit te vergeten