Maandag 28 juli - Reisverslag uit Nanfeng, China van Luna - WaarBenJij.nu Maandag 28 juli - Reisverslag uit Nanfeng, China van Luna - WaarBenJij.nu

Maandag 28 juli

Blijf op de hoogte en volg Luna

28 Juli 2014 | China, Nanfeng

Vandaag hebben we in het hotel ontbeten. Er was alleen Chinees eten bij het ontbijt. Om 10 uur zijn we met het busje naar mijn kinderhuis gegaan. Toen we daar aankwamen hing er een groot spandoek met mijn naam in het Chinees en het Engels er op. Er stond op: Welcome Lu Ruo Peng back home.
En er werd vuurwerk afgestoken. Toen we naar binnen gingen kregen we een mapje met foto’s en stempels van mijn voetjes toen ik 4 manden oud was. Ik kreeg ook nog een kadootje. Er zat een houten masker in. Dit verjaagt de duivels. Daarna gingen we naar een ander gebouw aan de voorkant. In dat gebouw heb ik een tijdje gewoond. Ik heb mijn slaapkamer van toen gezien. Er staan geen bedjes meer. Ze zijn het aan het verbouwen want het wordt een bejaardenhuis. De kindjes die er nog waren zijn verhuisd. Om de hoek van het kinderhuis was een kapper. Hier heb ik mijn haren laten knippen. De kapper die mij knipte had zes tenen aan een voet. En aan de andere voet zaten er gewoon vijf. Dit zag er een beetje vreemd uit. Toen zijn we met het busje naar een Chinees restaurant gereden. Hier hebben we samen met Julie, Lian, Cor en Marianne en mensen van het kinderhuis gegeten. We zaten weer aan zo’n ronde tafel met een draaischijf. We kregen allemaal schalen met lekkere hapjes. Daarna zijn we naar een supermarkt gegaan. Hier hebben we van alles gekocht. Ze hadden ook drakenvruchten. In de supermarkt wilden ze allemaal foto’s maken van papa en mama. Ze moeten steeds heel erg lachen om hun. Ik denk dat ze nog nooit blanke mensen hebben gezien. Ik heb een boeddha kettinkje van papa en mama gekregen. Het is gemaakt van jade. Daarna zijn we naar het hotel gegaan.
Vanavond gaan we weer samen eten met het andere gezin. En ik denk dat Raul en ik weer gaan zwemmen met Julie en Lian.

Liefs,
Luna xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Juli 2014 - 11:12

    Sandra:

    Wat leuk luna', ik kijk elke dag uit naar je verhalen.Wat schrijf je toch leuk.groetjes voor allemaal sandra

  • 28 Juli 2014 - 14:41

    Cecile:

    Hoi Luna, ik houd het niet droog bij het lezen van dit verslag en het zien van deze foto's. Dat moet erg indrukwekkend zijn geweest om zo je naam te zien staan op zo'n poster. Ben erg blij voor jou! Hoop alleen dat je je haren nu weer in een Bob hebt geknipt want je weet dat je tante daar van houdt (-; liefs uit l 'estartit X

  • 28 Juli 2014 - 15:05

    Luna :

    ik heb mijn haan niet in een bob maar het is wel een stuk korter.
    luna

  • 28 Juli 2014 - 15:30

    Carina:

    Hoi Luna,
    Wat leuk om al deze foto's te zien. Ik zie dat je geniet van oor tot oor. En ik zie ook dat Raul al die vrouwtjes een beetje voor de gek aan het houden is.
    groetjes Carina

  • 28 Juli 2014 - 16:38

    Ellie:

    Wat hebben jullie het fijn met z'n viertjes daar aan de andere kant van de wereld. Vandaag was wel een hele speciale dag voor jou Luna. Een prachtig spandoek en vuurwerk betekent dat je heel erg welkom was in jouw kinderhuis.
    Jullie zullen wel heel lekker kunnen slapen na zo'n prachtige dag.Welterusten voor straks.

    Liefs Ellie

  • 28 Juli 2014 - 18:08

    Frans:

    Het is weer een leuk verhaal ,maak maar veel foto,s zodat we straks als jullie weer thuis zijn kunnen genieten van alle indrukken , groeten van Oma en Opa xxxxxxx

  • 28 Juli 2014 - 18:10

    Tante Miek :

    Hee Luna wat een indrukkende dag zal dat voor je geweest zijn, zo een groot welkom doek nou zeg dat is heel bijzonder wat lief en mooi. En bij de kapper.....O la la ik hoop niet te kort maar het groeit wel weer, en bij die warmte ook beter denk ik. Maar zijn voet heb je niet stiekum gefotografeerd?? ;-) na......beter een teen meer als te weinig denk ik.
    Voor mama en papa wel grappig dat ze zo bewondert worden........hahaha
    Wens je morgen ook weer een fijne mooie dag zodat wij weer kunnen geniet van je verslag
    Lieve groetjes.

  • 28 Juli 2014 - 18:56

    Vere:

    Hoi Luna
    Wat bijzonder dat je naar je pleeggezin
    Op bezoek ging en dat vuurwerk was zeker
    Een spetterend welkom nog heel veelllll plezier
    In China veel liefs vere

  • 28 Juli 2014 - 21:19

    Roos Van Veldhoven:

    Hallo Luna Raoul Kitty en Hans
    Wat fijn dat jullie zo genieten van alles en iedereen
    Zo verwelkomd te worden is bijna koninklijk
    Maak maar lekker veel foto's zodat je nog vaak kunt nagenieten
    Groetjes tante Roos en oom Pierre

  • 29 Juli 2014 - 02:28

    Cris:

    Whooo Luna !! wat een mooi ontvangst met je Chinese naam eerste 2 letters
    Mooi dat papa en mama dat gebruikt hebben voor jou!!
    Hebben ze goed over nagedacht .wat waardevol , met veel respect naar jou toe , ❤️LUNA !!❤️
    mooi dat papa en Mama jou dat Boedha ketting geven net daar ,
    Wist je dat je een Boeddha altijd moet krijgen dat brengt heel veel goeds en geluk!!
    En nog wel van jade (groen)Opa heeft
    Vroeger ook een jade ring aan oma gegeven toen hij terug kwam van China .

    Liefs cris Kathy amber Nienke Annabel Leo en enzo
    X x x x x x x van iedereen een kus

    En groetjes en dikke knuffel aan je broer RAUL EN PAPA EN MAMA.
    Fijne dag vandaag......

  • 29 Juli 2014 - 08:53

    Marieke:

    Hoi Luna

    Wat leuk dat je je haar hebt laten knippen.
    En het ook wel heel bijzonder dat ze vuurwerk voor je afstoken.
    Je hebt zeker ook al heel veel mensen ontmoet.
    Nog heel veel plezier!!!

  • 29 Juli 2014 - 10:37

    Kiki:

    Hoi Luna

    Een leuk welkom bij kinderhuis
    Met al dat vuurwerk
    En dat leuke masker wat je kreeg
    En ik wist niet dat de mensen van de supermarkt
    Nog nooit blanke mensen had gezien

    Heeeeeeeeeel veel liefs Kiki



  • 29 Juli 2014 - 19:48

    Oma Annie:

    Oma hier. Ik kan weer berichtjes plaatsen. Frank heeft het gemaakt. Hij is nu hier. Morgen ga ik alles weer rustig bekijken.

  • 29 Juli 2014 - 20:48

    Oma Annie:

    Hallo kinders,Wat een mooie reis hebbenjullie om nooit te vergeten.







  • 29 Juli 2014 - 22:51

    Sara Jacqueline Clemens En Stef:

    Hoi Luna,

    Wat een bijzonder verhaal weer. Het moet indrukwekkend zijn om dit allemaal mee te mogen maken. Ook voor Hans, Kitty en Raul.
    Voor ons is het heel gek om dit in Frankrijk te lezen. We zitten hier vlakbij plekken waar we zo vaak met z'n achten zijn geweest.
    Zeg maar tegen Hans dat het toch even wennen is om alleen aan de kaas en de wijn te zitten.
    Geniet nog van alle indrukwekkende momenten daar.

  • 30 Juli 2014 - 08:42

    Lotte En Merel:

    Hoi Luna
    Dat had je zeker niet verwacht dat je met vuurwerk werd ontvangen?
    Dat was zeker wel erg bijzonder en het spandoek waar je naam opstaat was ook super leuk of niet?
    We vinden het erg leuk om je spannende en leuke verhalen te lezen en om de foto's te bekijken. Wij wensen je nog een heeeeeele fijne reis in China
    Liefs Lotte & Merel

  • 30 Juli 2014 - 10:29

    Oma Annie.:

    Gelukkig kan ik nu alles lezen.Wat een fijne vakantie hebben.Jullie.zullen
    savonds best moe zijn.Geniet er maar van.

  • 30 Juli 2014 - 12:59

    Frans/Opa:

    Hoi L R H K , Zou ook chinees kunnen zijn ,hoe ist Luna ben je ook al een beetje aan het oefenen in het chinees ? Zal best moeilijk zijn. Wij doen het maar in het nederlands , we missen jullie wel hoor
    het is toch lang , Cris in griekeland niets thuis dat is wel even wennen, maar jij houd ons goed op de hoogte
    Het is hier regen en opklaringen het gras heb ik toch maar gemaaid anders kan Raul het er straks niet meer
    af krijgen.Oma is weer piromaan aan het spelen, dat vind ze leuk. We zien weer uit naar je
    verslag, geniet met z,n alle en tot hores, Opa xxxxxxxxxx

  • 30 Juli 2014 - 14:00

    Frank De Lau:

    Hoi Luna en de rest,

    Wat een mooie verhalen en fijne belevenissen zeg! Geniet ervan!

    Groetjes,

    Frank, Annet & Luuk

  • 03 Augustus 2014 - 14:01

    Britt:

    Wat een prachtig en bijzonder verhaal Luna en fijn dat je zo een warm welkom hebt gehad. ik ben benieuwd naar alle cadeaus die je hebt gekregen, volgens mij heb je nu al een extra koffer nodig toch?
    een hele dikke knuffel en heel veel liefs Britt

  • 04 Augustus 2014 - 19:38

    Amber Van Veldhoven:

    Ik heb je verhalen gelezen. Leuk en special wat je mee maakt. Deze vergeet je denk ik nooit meer heel veel plezier nog daar! Kunnen we na de vakantie nog een keer logeren? wij gaan nou al terug naar Nederland! Hier in griekeland is het ook heel mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 14615

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

De reis naar mijn geboorteland China

Landen bezocht: