Woensdag 6 augustus - Reisverslag uit Dali, China van Luna - WaarBenJij.nu Woensdag 6 augustus - Reisverslag uit Dali, China van Luna - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 augustus

Blijf op de hoogte en volg Luna

06 Augustus 2014 | China, Dali



We hebben vandaag weer een reisdag gehad. Dit keer moesten we 4,5 uur in de bus zitten. Dat was super saai. Toen we aankwamen in Dali zagen we ons hotel. We hebben een familiekamer dus we liggen met zijn 4en op een kamer. Er is gelukkig wel een tussendeur. Het is wel een heel gezellig hotel. Er hangen allemaal schilderijtjes met foto’s. Er is ook een soort balkonnetje waar stoelen en tafeltjes staan. Daar heb ik een potje uno gedaan.

In Dali heb je 4 verschillende soorten stadspoorten. We zijn er door gelopen.

Je komt dan in het oude Dali. Er was ook een tempel met een grote gouden boeddha.

Je kon er wierook aansteken en ook bidden. Als je wilde bidden kon je lekker op zachte kussentjes gaan zitten. Er waren overal heel veel boeddha’s te zien. Er was ook nog een grote gong waar je met een stok tegen aan kan slaan. Het is niet druk in het stadje. En het is niet meer zo bloedheet. Iemand zei dat Dali 2000 meter hoog ligt en dat het daarom minder heet is.

- Wist je dat: Chinezen 800 km. Niet ver vinden.



GROETJES LUNA ( Raul zegt Winky Wong)




  • 06 Augustus 2014 - 18:24

    Tante Miek:

    Hi Luna
    800 km vind ik ook niet ver als ik naar bergeijk kom mort ik ook 690 km rijden :)
    Ben vandaag ook op vacantie naar Norwegen wij varen 12 dagen de hurtigruten kan hier
    Jou berichtje ook lezen wat ik graag doe, wens jullie nog fijne dagen groetjes

  • 06 Augustus 2014 - 21:37

    Marieke:

    Hoi Luna,

    Ik ben ook een keer bij een Dali geweest, maar dat was in Spanje. Ik hoop dat je het heel erg leuk hebt. Zo lang in de bus is ook saai.
    Een scooter met een parasol zou in Nederland ook moeten zijn!
    Ik vond je foto's erg mooi.

    Liefs Marieke

  • 06 Augustus 2014 - 23:30

    Sander:

    Ik vind 800km ook niet ver maar zou het ook weer niet iedere dag willen afleggen :-)

    Ciao Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 14608

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

De reis naar mijn geboorteland China

Landen bezocht: